De route.nl app is uitgebreid met een premium versie met routenavigatie en gesproken routebegeleiding, maar dat zijn niet de enige nieuwe mogelijkheden in de app. Het is namelijk ook sinds kort mogelijk om de premium app te koppelen aan de Apple Gezondheidsapp op je iPhone. Zo kun je gemakkelijk bijhouden hoe vaak je een fietstocht of een wandeling maakt en welke afstanden je aflegt binnen bijvoorbeeld een maand.

Hoe koppel je de apps?
De Apple Gezondheidsapp staat standaard op iedere iPhone. Het is dus niet nodig om deze app speciaal te installeren om er gebruik van te kunnen maken. Met de onderstaande simpele stappen kun je de route.nl app koppelen aan de Gezondheidsapp:

1.

Stap 1

Open de route.nl app en klik op de drie bolletjes met ‘Meer’ rechts onderin het scherm.
2.

Stap 2

Scroll naar beneden naar het deel van het menu waar ‘Premium’ boven staat. Onder ‘Info & Instellingen’ vind je daar de optie ‘Link met Gezondheid app’. Kies voor deze optie.
3.

Stap 3

Schuif vervolgens het schuifknopje naar rechts bij de gegevens die jij graag bij wilt houden: fietsafstand, wandelafstand of work-outs. Klik vervolgens op ‘sta toe’ rechtsboven. De apps zijn dan gekoppeld.

Stap 4

Begin je fietstocht of wandeling en de app houdt automatisch alles voor je bij. Na je tochtje kun je alle gegevens terugvinden in de Gezondheidsapp. In het demonstratiefilmpje worden de bovenstaande stappen in beeld gebracht (vanaf 1.43 min).


Gemotiveerd op pad
Het bijhouden van de afstanden die je fietst of wandelt kan ervoor zorgen dat je gemotiveerd blijft om lekker naar buiten te gaan. Met de Gezondheidsapp kun je bijvoorbeeld bijhouden of je de ene maand meer of minder fietst of wandelt dan de andere maand. Stel jezelf als doel om een bepaald aantal kilometers aan te tikken of een bepaald aantal workouts te volbrengen en zorg er op die manier voor dat je er vaker op uit gaat. Hoe vaker je beweegt, hoe fitter je je zult gaan voelen.

Minstens een half uur per dag
Je moet minstens ongeveer een half uurtje bewegen per dag om gezond te blijven. Dat hoeft geen intensieve cardio te zijn. Op een redelijk tempo wandelen of fietsen is al genoeg om fit te blijven. Op dagen dat je veel te doen hebt is het misschien lastig om deze richtlijn te halen, maar het is het proberen waard. Probeer bijvoorbeeld eens een 10.000 stappen wandeling. Op dagen dat je meer tijd hebt kun je er wat langer op uit gaan als je dat fijn vindt. Meer beweging is alleen maar mooi meegenomen. Dan kun je na je tocht met een tevreden gevoel kijken naar je afgelegde afstand in de Gezondheidsapp.


Alles over de route.nl app
De route.nl app is het ideale hulpmiddel als je van fietsen of wandelen houdt. Met de app kun je namelijk gemakkelijk de mooiste routes vinden en volgen in het veld. Lees ons artikel vol tips om alles te weten te komen over de verschillende functies van de app. Naast de routenavigatie en de koppeling met de gezondheidsapp heeft de app namelijk nog veel meer handige snufjes.


Tekst: Linda Milder